Monday, August 03, 2009

Chavez supporters storm TV station

[Thanks to ghettodefender for this link]

A video grab shows pro-Chavez activists with tear gas storming the Globovision building [AFP]

Members of a Venezuelan party that supports Hugo Chavez, the country's president, have stormed the head office of an opposition television station.

Activists with the Venezuelan People's Union (UPV) on Monday fired tear gas as they pushed into the Globovision headquarters in the capital Caracas, images broadcast by the station showed.

Chavez's government condemned the storming of Globovision, a small news organisation that has been critical of the president's policies.

"In the name of the Bolivarian government we firstly want to condemn this attack energetically and reject this type of violent action against Globovision," Tareck El Aissami, the interior minister, said on the state television channel VTV.

"We don't accept that violence be the instrument to solve our differences," he said.

Chavez blamed

But the owners of Globovision said they had suspicions that Chavez knew in advance of the UPV's plan to force their way into the channel's headquarters.

"I can only think it was an order from Miraflores," Guillermo Zuloaga, president of Globovision, said, referring to the presidential palace.

Al Jazeera's Dima Khatib, reporting from Caracas, said the attack comes at a very critical time in Venezuela with lots of debate over media ethics and the government's measures against private media.

"Globovision is more than just a television channel here; it mobilises opposition and almost acts like a political party," she said.

Globovision workers said that the attackers waved guns as they pushed into the compound. A police officer on guard was hurt in the incident, the organisation added.

Stations closed

The Venezuelan government has in recent weeks launched a series of measures against private media companies.

Thirty-four radio stations were shut down over the weekend on the Chavez administration's orders and 120 more are under examination for alleged irregularities.

Critics say Chavez is trying to muzzle criticism of his rule.

Globovision was last month fined $2m for back taxes and officials have twice raided Zuloaga's property, alleging that he illegally resold cars and kept stuffed wild animals.

The Venezuelan government has said that it is monitoring Globovision, with a view to imposing punitive measures against the channel.

RCTV, a popular channel critical of the Chavez government, went off the terrestrial airwaves in Venezuela in 2007 after the government refused to renew its free-to-air licence, although it is still available via satellite, cable and online.

Comments: Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Subscribe to Posts [Atom]